18 Aralık 2013 Çarşamba

Türkçe CentreD+ 0.7.6 Client ve Server

Gecenin bu saatinde merhabalar.
Aslında daha erken bir saatte yayınlamayı düşünüyordum fakat VBScript bilgim sıfır olduğundan, kodlama bilgimin sadece PHP ve Sphere Scripting ten ibaret olmasından ötürü biraz uğraştırdı.

Neden mi uğraştım? Tabiki daha kolay bir kurulum için.



CentreD sanıyorum ilk olarak Redmine tarafından kodlanıyordu. Sonrasında ise desteğini çektiğini düşünüyorum.
Sonraki zamanlarda UOQuint projesiyle yeni versiyonlar çıkmaya başladı. Hem server hemde client olarak desteklerini sürdürmekteler.

Yeni CentreD+ 0.7.6 tan çok kısa bahsedecek olursak;
  • Ekran görüntüsü alma,
  • Eski CentreD a nazaran yapılan hatayı birden fazla CTRL+Z kombinasyonu ile geri alabilme,
  • Dil desteği

Bu yenilikler zaten beni heyecanlandırmaya yetmişti.
Peki ben neler yaptım?

CentreD+ 0.7.6 dil desteğinin sayesinde artık Türkçe kullanabileceksiniz. Elimden geldiği kadarı ile anlaşılır bir Türkçe ile çeviri işlemini tamamladım.
CentreD+ 0.7.6 Türkçe Client indir

Ayrıca biliyorsunuz ki, Cedserver yani CentreD+ 0.7.6 ait server program her harita için farklı değerler istemekte.
Bu değerlerin listesine şurdan ulaşabilirsiniz.

VBScript demiştim hatırlarsanız. Biraz uğraştırdı fakat netice bakımından iyiki uğraşmışım diyebilirim.
Tek bir tuş ile hiçbir kullanıcı adınız silinmeden veya tekrar yazmadan, ayarları tekrar tekrar yapmaya uğraşmadan;
map0, map1, map2, map3, map4 ve map5 i görsel olarak static düzenlemelerini yapabilirsiniz.

Tek yapmanız gereken buraya hangi harita ile çalışacağınız yazmak.
İlk kurulumda;
Kullanıcı adı: uotools
Parola: admin

Sonrasında kullanıcıları düzenleyebilirsiniz. Örneğin map0 da çalışıyorsunuz ve çalışamalarınızdan sonra map3 e geçmek istiyorsunuz.

Tek yapmanız gereken kurulum ile birlikte gelen 0.7.6 Setup.vbs dosyasına tıklamak ve ardından gelen pencereye '3' yazmak. İşte hepsi bu kadar.

Bundan sonraki makalemde CentreD kullanımı hakkında bilgi içeren bir ders videosu hazırlayarak kullanımını daha iyi kavramanızı sağlayacağım.

CentreD+ 0.7.6 Server indir

4 yorum:

  1. ya başkan bir problem var.
    Bahsettiğin gibi yapıyorum her şeyi fakat .xml dosyası orada varken server açılmıyor.sildikten sonra açılıyor çok hızlı geçmişsin orayı püf noktası nedir? 1 kere açabildim programı xml'i gördü sanırım malas olduğu için kapattım bidaha giremedim bi el at sana zahmet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harita değiştirmek istediğiniz de VBScript ile hazırlanmış dosyayı çalıştırıp, hangi haritada çalışacağınızı seçmenizdir. Dosya durumu stabildir. Hiçbir problem yoktur.
      Skype: mutlucbk
      Dilerseniz online yardım da bulunabilirim

      Sil
  2. xml'i bazen görmüyor server 2597 yazan satırda kalıyor nasıl yapıcaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. XML görmezse program dediğiniz gibi açılmaz. XML ve EXE isimlerinin aynı olması gerekiyor. Buna dikkat edin lütfen.

      Sil